The corporate identity, culture and university institutional communication.

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The corporate identity, culture and university institutional communication.

Alicia Mar铆a Alvarez

Abstract

This article deals with corporate identity, culture and university institutional communication. It outlines the aspects that characterize the management of corporate identity as a global and multidimensional category, mentioning transcendental variables, such as visual identity, communication, culture and behavior, as well as the university brand, all in the field of management of the image and reputation of contemporary universities. This article responds to the current demands of the Ibero-American university sector, which allows us to reflect on the importance of these intangible assets in the current context, where quality, academic excellence, virtualization, research, internationalization and knowledge transfer , are the main remains that Higher Education faces today.

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How to Cite
Alvarez , A. M. (2021). The corporate identity, culture and university institutional communication. A3manos, 8(15), 24鈥29. Retrieved from https://a3manos.uh.cu/index.php/a3manos/article/view/70
Curriculum synthesis

Alicia Mar铆a Alvarez , Universidad APEC

Doctora en Comunicaci贸n Social, por la Escuela Internacional de Doctorado, Universidad Abat Oliba CEU, Programa de Comunicaci贸n Social, Barcelona, Espa帽a.

Es Dise帽adora de Comunicaci贸n Visual por el Instituto Superior de Dise帽o (ISDI) y Master en Ciencias de la Comunicaci贸n (Universidad de La Habana). Posee adem谩s un Diplomado en Estudios Superiores en Ciencias Pedag贸gicas, con menci贸n en la ense帽anza de las Ciencias de la Comunicaci贸n. En su labor acad茅mica se desempe帽a como directora de la Escuela de Artes y Comunicaci贸n de la Facultad de Humanidades de la Universidad APEC. Es adem谩s profesora investigadora de la misma escuela. Es asesora integrante del Comit茅 Consultivo Internacional de Joan Costa Institute y del Consejo Consultivo de la carrera de Arte y Dise帽o Empresarial de la Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Per煤.

Ha sido conferencista, tallerista y ponente en diferentes eventos nacionales e internacionales sobre Dise帽o, Publicidad y Comunicaci贸n Corporativa en Cuba, M茅xico, Rep煤blica Dominicana, B茅lgica, Chile, Puerto Rico, Ecuador, Per煤, Bolivia y Colombia. Se desempe帽a adem谩s como especialista en comunicaci贸n visual y branding corporativo, as铆 como en la consultor铆a de comunicaci贸n estrat茅gica e imagen.

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