Textile manufacturing subject in the designers training through distance education.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Textile manufacturing subject in the designers training through distance education.

Arianet Valdivia
Ariadna Doeste
Boris A. Pérez

Abstract

Faced with the contingency of Covid-19, higher education transitioned to the distance education modality, which represented a challenge for students and teachers. The objective of the present work is to know the impact of distance education in the optional subject Textile Confection of the Industrial Design Career. The experience was organized in a workshop that takes advantage of the activities and resources offered by the Virtual Teaching-Learning Environment of the University of Havana and concluded with an evaluation. The results show the effectiveness of the transition to the modality.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

How to Cite
Valdivia, A., Doeste, A., & Pérez, B. A. (2022). Textile manufacturing subject in the designers training through distance education. A3manos, 10(19), 24–32. Retrieved from https://a3manos.uh.cu/index.php/a3manos/article/view/326

References

Alfonso Sánchez, I. R. (2003). La educación a dis-tancia. ACIMED,11 (1).

Bobadilla, P., Alcántara, I., Rosenstock, N., Borli-do, C., Cabral, P., Huertas, S., & Passarini, J. (2020). El índice de actividad individual de los estudiantes en EVA y sus rendimientos académi-cos: el caso de Bioestadística Veterinaria. Inter-Cambios. Dilemas y transiciones de la Educación Superior, 7, pp. 171-188. Recuperado de http://www.scielo.edu.uy/scielo.php?script=sciarttext&pid=S2301-262020000200171&nrm=iso

Fernández, E., Pérez, M., & Ramos, E. (2017). Pla-nes de Estudio E para las carreras de Diseño Indus-trial y de Comunicación Visual. La Habana. Isdi.

Lovón Cueva, M. A. & Cisneros Terrones, S. A. (2020). Repercusiones de las clases virtuales en los estudiantes universitarios en el contexto de la cuarentena por Covid-19: El caso de la PUCP. Pro-pósitos y Representaciones, 8(SPE3) (e588). Recu-perado de http://doi.org/http://dx.doi.org/10.20511/pyr2020.v8nSPE3.588

Pomares Bory, E. d. J., Arencibia Flores, L. G. & Gal-vizu Díaz, K. (2021). Innovación emergente para la Covid-19: taller virtual sobre el uso educativo de la

plataforma Moodle. Revista Cubana de Informá-tica Médica, 13. Recuperado de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1684-18592021000100011&nrm=iso

Unicef, & MES. (2021). Educación en tiempos de COVID-19. La experiencia cubana (M. d. E. Superior Ed.). Cuba: Ministerio de Educación Superior. Re-cuperado de http://unicef.org

Vidal Ledo, M., González Longoria, M. d. l. C. B., & Armenteros Vera, I. (2021). Impacto de la Covid-19 en la Educación Superior. Educación Médica Supe-rior, 35(1).